SEMİNER |
HEMY515 |
0 |
1 |
1 |
5,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Yüksek Lisans - Tezli |
Dersin sorumlusu(ları) |
|
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; öğrenciye, kadının cinsel ve üreme sağlığı konularında, etkili eğitim ve öğretim bilgi ve becerisi kazandırmaktır. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Defines the basic principles and concepts of education and training |
|
|
|
1 |
Eğitim ve öğretimin temel ilke ve kavramlarını tanımlar |
|
|
|
2 |
Öğrenme ve öğretme stratejilerinin farkına varır |
|
|
|
2 |
Becomes aware of learning and teaching strategies |
|
|
|
3 |
Knows the techniques of preparing and using audiovisual tools |
|
|
|
3 |
Görsel-işitsel araçları hazırlama ve kullanma tekniklerini bilir |
|
|
|
4 |
İnteraktif eğitim tekniklerini açıklar ve kullanır |
|
|
|
4 |
Explains and uses interactive training techniques |
|
|
|
5 |
Explains the importance of competence-based learning |
|
|
|
5 |
Yeterliliğe dayalı öğrenmenin önemini açıklar |
|
|
|
6 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
1. Eğitim ve öğretim
2. Öğrenme ve öğretme stratejileri
3. İnteraktif eğitim teknikleri
4. Olumlu eğitim atmosferi yaratma
5. Görsel- işitsel araçları hazırlama ve kullanma
6. Yetişkin eğitimi
7. Yeterliliğe dayalı değerlendirme araçlarını kullanma
8. Doğum ve kadın sağlığı konularından örnek sunumlar |
Kaynaklar |
1. Özvarış Ş.B. Sağlığı Geliştirme ve Sağlık Eğitimi, Hacettepe Üniversitesi Basımevi, Ankara 2011. 2. T.C Sağlık Bakanlığı Ana Çocuk Sağlığı Aile Planlaması genel Müdürlüğü, Türkiye Üreme Sağlığı Programı, Eğitim Becerileri Eğitim Rehberi, Ankara 2007. 3. Tıp Eğitimcileri için Eğitim Becerileri Rehberi, Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Ankara 1999. 4. Taşkın L., Eroğlu K., Terzioğlu F., Vural G., Kutlu Ö., Hemşire ve Ebeler İçin Doğum ve Kadın Sağlığı Uygulama Rehberi, Palme Yayıncılık, Ankara 2019. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Learning and training |
|
1 . Hafta |
Eğitim ve öğretim |
|
2 . Hafta |
Öğrenme ve öğretme stratejileri |
|
2 . Hafta |
Learning and teaching strategies |
|
3 . Hafta |
Learning and teaching strategies |
|
3 . Hafta |
Öğrenme ve öğretme stratejileri |
|
4 . Hafta |
İnteraktif eğitim teknikleri |
|
4 . Hafta |
Interactive training techniques |
|
5 . Hafta |
Interactive training techniques |
|
5 . Hafta |
İnteraktif eğitim teknikleri |
|
6 . Hafta |
Olumlu eğitim atmosferi yaratma |
|
6 . Hafta |
Creating a positive educational atmosphere |
|
7 . Hafta |
midtern |
|
7 . Hafta |
ARA SINAV |
|
8 . Hafta |
Görsel- işitsel araçları hazırlama ve kullanma |
|
8 . Hafta |
Preparing and using audiovisual tools |
|
9 . Hafta |
Adult education |
|
9 . Hafta |
Yetişkin eğitimi |
|
10 . Hafta |
Yetişkin eğitimi |
|
10 . Hafta |
Adult education |
|
11 . Hafta |
Using competency-based assessment tools |
|
11 . Hafta |
Yeterliliğe dayalı değerlendirme araçlarını kullanma |
|
12 . Hafta |
Yeterliliğe dayalı değerlendirme araçlarını kullanma |
|
12 . Hafta |
Using competency-based assessment tools |
|
13 . Hafta |
Sample presentations on childbirth and women's health issues |
|
13 . Hafta |
Doğum ve kadın sağlığı konularından örnek sunumlar |
|
14 . Hafta |
Doğum ve kadın sağlığı konularından örnek sunumlar |
|
14 . Hafta |
Sample presentations on childbirth and women's health issues |
|
15 . Hafta |
final exam |
|
15 . Hafta |
FİNAL SINAVI |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
SMS-1181 |
2 |
50 |
SMS-1181 |
2 |
20 |
SMS-1181 |
1 |
30 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
SMS-1181 |
14 |
2 |
28 |
SMS-1181 |
14 |
2 |
28 |
SMS-1181 |
14 |
1 |
14 |
SMS-1181 |
4 |
10 |
40 |
SMS-1181 |
2 |
11 |
22 |
SMS-1181 |
1 |
2 |
2 |
SMS-1181 |
1 |
2 |
2 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
136 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Has up-to-date knowledge, develops and deepens knowledge in the field of reproductive health of women based on nursing undergraduate level qualifications. |
X |
|
|
|
|
2 |
She has the research knowledge to read and evaluate a scientific article on women's reproductive/sexual health and follows evidence-based practices. |
X |
|
|
|
|
3 |
Conducts research by taking the responsibility of producing scientific knowledge specific to the reproductive/sexual health field of women. |
X |
|
|
|
|
4 |
It takes an active role in training and consultancy services aimed at protecting and improving women's reproductive/sexual health. |
X |
|
|
|
|
5 |
Understands and uses the interaction and team understanding between disciplines related to women's reproductive/sexual health. |
X |
|
|
|
|
6 |
It plans and implements comprehensively individual-centered nursing care that protects, enhances, treats and rehabilitates women's reproductive/sexual health. |
X |
|
|
|
|
7 |
Evaluates the issues related to women's reproductive/sexual health with a critical perspective, identifies problem areas and develops solutions. |
X |
|
|
|
|
8 |
Leads to improve the quality of women's reproductive/sexual health care. |
X |
|
|
|
|
9 |
Acts in accordance with the legislation (law, regulation, directive) and professional ethical values related to women's reproductive/sexual health. |
X |
|
|
|
|
10 |
Presents an article on women's reproductive/sexual health at national or international congresses and publishes it in a journal. |
X |
|
|
|
|
|