Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE YAYIN ETİĞİ HEMY506 0 2 0 5,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Yüksek Lisans - Tezli
Dersin sorumlusu(ları) Dr. Öğr. Üyesi SUNA UYSAL YALÇIN
Dersin Amacı Bir bilimsel araştırma projesinin planlanması ve yürütülmesine ilişkin bilgi, beceri ve tutumları kazandırabilmektir.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Defines the research processes.
1 Araştırma süreçlerini tanımlar. Anlatım, Soru-cevap Sınav 1, 2, 3
2 Bilimsel yazım kurallarını bilir. Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma Sınav 1, 2, 3
2 He knows the rules of scientific writing.
3 He knows the research methods.
3 Araştırma yöntemlerini bilir. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma Proje Ödevi 1, 2, 3
4 Araştırma sürecinde yapılan etik ihlalleri kavrar ve araştırma da etik sürecini bilir. Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma Proje Ödevi 2, 3, 7, 9, 10
4 Understands the ethical violations committed in the research process and knows the ethical process of research.
5 Plans the research and submits it to the ethics committee.
5 Araştırma planlar ve etik kurula sunar. Soru-cevap, Problem Çözme Performans Ödevi 2, 3, 10
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Bu ders; Hemşirelikte Araştırmaya Giriş ve Araştırma Süreci, araştırma Konusu Belirleme ve Literatür Tarama, endnote kullanımı, Araştırma Amacı, Araştırma Soruları, Hipotez ve Sınırlılıklar, Nicel ve nitel  Araştırma Tasarımları, Örnekleme,Veri Toplama Yöntem ve Araçları, Verilerin Analizi ve Yorumlanması, Araştırma Raporunu Yazma ve Yayınlama, Hemşirelik Araştırmalarında Etik ,Bilimsel Araştırma Projesi konularını içermektedir.
Kaynaklar
Erdoğan, S., Nahcivan, N., Esin,M.N. ( 2014). Hemşirelikte Araştırma: Süreç, Uygulama ve Kritik. Nobel Tıp Kitabevleri, 1. Basım, İstanbul. Erefe, İ. (2002). Hemşirelikte araştırma ilke süreç ve yöntemleri (4. baskı). Ankara: Odak Ofset. Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemi (23. basım). Ankara:Nobel Akademik Yayıncılık.
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Introduction to Research and the importance of scientific work
1 . Hafta Araştırmaya Giriş ve Bilimsel çalışmanın önemi
2 . Hafta Araştırma Süreci ve Araştırma Konusu Belirleme
2 . Hafta Determining the Research Process and Research Topic
3 . Hafta Literature Review, Bibliometrics related concepts, citation indexes, national and international databases used in the field of health sciences
3 . Hafta Literatür Tarama, Bibliyometri ile ilgili kavramlar, atıf dizinleri, sağlık bilimleri alanında kullanılan ulusal ve uluslararası veri tabanları
4 . Hafta Bilimsel makale yazım kuralları ve Endnote kullanımı
4 . Hafta Scientific article writing rules and Endnote usage
5 . Hafta Determining the purpose of the research and the importance of the subject
5 . Hafta Araştırma Amacı ve konunun önemini belirleme
6 . Hafta Araştırma sorusu ve araştırma hipotezlerini belirleme
6 . Hafta Determining the research question and research hypotheses
7 . Hafta midtern
7 . Hafta Ara sınav
8 . Hafta Araştırma ve yayın etiği
8 . Hafta Research and publication ethics
9 . Hafta Determining the Research Method; qualitative and quantitative research
9 . Hafta Araştırma Yöntemini Belirleme; nitel ve nicel araştırmalar
10 . Hafta Sistematik review ve meta analiz çalışmaları
10 . Hafta Systematic review and meta-analysis studies
11 . Hafta Limitations of the research, data analysis and statistical methods
11 . Hafta Araştırmanın sınırlılıkları, veri analizi ve istatistiksel yöntemler
12 . Hafta Araştırma bulguları ve yorumlanması
12 . Hafta Research findings and interpretation
13 . Hafta Determination of discussion results and suggestions
13 . Hafta Tartışma sonuç ve önerilerin belirlenmesi
14 . Hafta Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi
14 . Hafta Evaluation of student work
15 . Hafta final exam
15 . Hafta FİNAL SINAVI
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Ara sınav 1 60
Seminer 1 20
Proje ödevi 1 20
Final 40 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 3 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0 0
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders süresi 14 3 42
Sunum/seminer hazırlama 14 3 42
Final sınavı 1 3 3
Proje ödevi 1 5 5
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 5 70
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 162
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Has up-to-date knowledge, develops and deepens knowledge in the field of reproductive health of women based on nursing undergraduate level qualifications. X
2 She has the research knowledge to read and evaluate a scientific article on women's reproductive/sexual health and follows evidence-based practices. X
3 Conducts research by taking the responsibility of producing scientific knowledge specific to the reproductive/sexual health field of women. X
4 It takes an active role in training and consultancy services aimed at protecting and improving women's reproductive/sexual health. X
5 Understands and uses the interaction and team understanding between disciplines related to women's reproductive/sexual health. X
6 It plans and implements comprehensively individual-centered nursing care that protects, enhances, treats and rehabilitates women's reproductive/sexual health. X
7 Evaluates the issues related to women's reproductive/sexual health with a critical perspective, identifies problem areas and develops solutions. X
8 Leads to improve the quality of women's reproductive/sexual health care. X
9 Acts in accordance with the legislation (law, regulation, directive) and professional ethical values ​​related to women's reproductive/sexual health. X
10 Presents an article on women's reproductive/sexual health at national or international congresses and publishes it in a journal. X