KADIN HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ II |
HEMY502 |
0 |
2 |
4 |
10,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Yüksek Lisans - Tezli |
Dersin sorumlusu(ları) |
Dr. Öğr. Üyesi ÖZEN ESRA KARAMAN |
Dersin Amacı |
Bu derste öğrenciye kadın sağlığının korunması, yükseltilmesi, kadına özgü fiziksel, psiko-sosyal sorunlara yönelik bilgi ve becerilerin yeni gelişmelerin ışığı altında kazandırılması amaçlanmıştır. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
1. Defines the basic concepts and theoretical knowledge about the psycho-social and political structures affecting women's health |
|
|
|
1 |
1. Kadın sağlığını etkileyen psiko-sosyal ve politik yapılarla ilgili temel kavramları ve kuramsal bilgiyi tanımlar |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav, Sözlü Değerlendirme |
1, 6, 7 |
2 |
2. Kadın sağlığını koruma ve geliştirme aktivitelerini değerlendirir. |
Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay |
Sınav, Sözlü Değerlendirme |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
2 |
2. Evaluates activities to protect and improve women's health. |
|
|
|
3 |
3. Explains the importance of sexual health and sexual education in women's health. |
|
|
|
3 |
3. Cinsel sağlık ve cinsel eğitimin kadın sağlığındaki önemini açıklar. |
Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay |
Sınav, Sözlü Değerlendirme |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
4 |
4. Kadın sağlığında duyarlılık gerektiren konuları açıklar. |
Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay |
Sınav, Kısa Sınav |
7, 8, 9, 10 |
4 |
4. Explains the issues that require sensitivity in women's health. |
|
|
|
5 |
5. It takes responsibility for defending women's rights by showing sensitivity to women's reproductive and sexual rights. |
|
|
|
5 |
5. Kadının üreme ve cinsel haklarına duyarlılık göstererek kadın haklarını savunmada sorumluluk alır. |
Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay |
Sınav, Sözlü Değerlendirme |
2, 3, 4, 7, 8, 9, 10 |
6 |
6. Kadın statüsünü yükseltici girişimlerde hemşirenin rolünü tartışarak öneri geliştirir. |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav, Sözlü Değerlendirme |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
6 |
6. Develops suggestions by discussing the role of the nurse in initiatives to raise the status of women. |
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
1. Kadın sağlığını etkileyen psikososyal ve politik yapılar (Statü, toplumsal cinsiyet, sağlık, politika) 2. Ülkemizde kadın sağlığı, kadınla ilgili yapılan uluslararası toplantılar ve ülkemize yansımaları 3. Sağlık sistemindeki değişikliklerin kadın sağlığına etkileri 4. Şiddet ve kadın 5. Kadın sağlığında kanıta dayalı uygulamalar 6. TNSA 2018 |
Kaynaklar |
Konu ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınla |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
The effects of changes in the health system on women's health |
|
1 . Hafta |
Sağlık sistemindeki değişikliklerin kadın sağlığına etkileri |
|
2 . Hafta |
Sağlık sistemindeki değişikliklerin kadın sağlığına etkileri |
|
2 . Hafta |
The effects of changes in the health system on women's health |
|
3 . Hafta |
Evidence-based practices in women's health |
|
3 . Hafta |
Kadın sağlığında kanıta dayalı uygulamalar |
|
4 . Hafta |
Kadın sağlığına ilişkin istatistiksel değerlendirme |
|
4 . Hafta |
Statistical evaluation of women's health |
|
5 . Hafta |
Women and feminism |
|
5 . Hafta |
Kadın ve feminizm |
|
6 . Hafta |
Ülkemizde kadın sağlığı, kadın ile ilgili yapılan uluslararasıı yapılan toplantılar ve ülkemize yansımaları |
|
6 . Hafta |
Women's health in our country, international meetings held about women and their reflections on our country |
|
7 . Hafta |
midtern |
|
7 . Hafta |
ARA SINAV |
|
8 . Hafta |
Kadın ve estetik |
|
8 . Hafta |
Women and aesthetics |
|
9 . Hafta |
Psychosocial and political structures affecting women's health (status, gender, health, politics) |
|
9 . Hafta |
Kadın sağlığını etkileyen psikososyal ve politik yapılar (statü, toplumsal cinsiyet, sağlık, politika) |
|
10 . Hafta |
Kadın sağlığını etkileyen psikososyal ve politik yapılar (statü, toplumsal cinsiyet, sağlık, politika) |
|
10 . Hafta |
Psychosocial and political structures affecting women's health (status, gender, health, politics) |
|
11 . Hafta |
Current screening methods in gynecological cancers and breast cancer |
|
11 . Hafta |
Jinekolojik kanserlerdeki güncel tarama yöntemleri ve meme kanseri |
|
12 . Hafta |
Kadın ve şiddet |
|
12 . Hafta |
Women and violence |
|
13 . Hafta |
Misogyny |
|
13 . Hafta |
Kadın düşmanlığı |
|
14 . Hafta |
Dersin Değerlendirilmesi |
|
14 . Hafta |
Evaluation of the Course |
|
15 . Hafta |
final exam |
|
15 . Hafta |
FİNAL SINAVI |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
SMS-1181 |
0 |
0 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
SMS-1181 |
14 |
30 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
SMS-1181 |
3 |
20 |
SMS-1181 |
1 |
20 |
SMS-1181 |
1 |
30 |
Sınav |
0 |
0 |
Sözlü Değerlendirme |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
SMS-1181 |
14 |
4 |
56 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
0 |
SMS-1181 |
14 |
1 |
14 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
0 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
0 |
SMS-1181 |
14 |
10 |
140 |
SMS-1181 |
3 |
16 |
48 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
0 |
SMS-1181 |
3 |
7 |
21 |
SMS-1181 |
1 |
2 |
2 |
SMS-1181 |
1 |
5 |
5 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
286 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Has up-to-date knowledge, develops and deepens knowledge in the field of reproductive health of women based on nursing undergraduate level qualifications. |
X |
|
|
|
|
2 |
She has the research knowledge to read and evaluate a scientific article on women's reproductive/sexual health and follows evidence-based practices. |
X |
|
|
|
|
3 |
Conducts research by taking the responsibility of producing scientific knowledge specific to the reproductive/sexual health field of women. |
X |
|
|
|
|
4 |
It takes an active role in training and consultancy services aimed at protecting and improving women's reproductive/sexual health. |
X |
|
|
|
|
5 |
Understands and uses the interaction and team understanding between disciplines related to women's reproductive/sexual health. |
X |
|
|
|
|
6 |
It plans and implements comprehensively individual-centered nursing care that protects, enhances, treats and rehabilitates women's reproductive/sexual health. |
X |
|
|
|
|
7 |
Evaluates the issues related to women's reproductive/sexual health with a critical perspective, identifies problem areas and develops solutions. |
X |
|
|
|
|
8 |
Leads to improve the quality of women's reproductive/sexual health care. |
X |
|
|
|
|
9 |
Acts in accordance with the legislation (law, regulation, directive) and professional ethical values related to women's reproductive/sexual health. |
X |
|
|
|
|
10 |
Presents an article on women's reproductive/sexual health at national or international congresses and publishes it in a journal. |
X |
|
|
|
|
|