KLİNİK ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VE BİLİM ETİĞİ |
FTRY501 |
0 |
8 |
0 |
9,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Yüksek Lisans - Tezli |
Dersin sorumlusu(ları) |
Prof.Dr. RABİA TERZİ |
Dersin Amacı |
Klinik Çalışma yöntemlerini bilimsel etik ışığında detaylı şekilde açıklamak, bilimsel araştırma sürecini incelemek, belli başlı bilimsel araştırma yöntemlerini gözden geçirmek ve öğrencilerin belirli bir konu hakkında araştırma yapabilmeleri için gereken araştırma sorusu bulma, hipotez kurma, , ölçme, veri toplama, veri analizi, verileri değerlendirme yorumlama ve rapor yazma tekniklerini öğrenmelerini sağlamaktır. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Knows how to work in accordance with ethical rules in clinical studies. |
|
|
|
1 |
Klinik çalışmalarında etik kurallarına uygun çalışmayı bilir. |
Anlatım |
Kısa Sınav |
1 |
2 |
Bilimsel araştırmalar için hipotez belirler, çalışmanın gerçekleştirilmesi için uygun araştırma yöntemlerini belirler, proje planlar ve ilgili projelerde görev alır. |
Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay, Seminer |
Sınav, Kısa Sınav, Sözlü Değerlendirme, Performans Ödevi |
4 |
2 |
Determines hypotheses for scientific research, determines appropriate research methods for the realization of the study, plans projects and takes part in related projects. |
|
|
|
3 |
Interprets and analyzes the results of scientific research. |
|
|
|
3 |
Bilimsel araştırmalarda çıkan sonuçları yorumlar, analiz eder. |
Anlatım, Soru-cevap, Seminer |
Sınav, Kısa Sınav, Sözlü Değerlendirme, Performans Ödevi |
6 |
4 |
Bilimsel araştırma sonuçlarını bilimsel toplantılarda sunar ve yayımlar. |
Anlatım, Soru-cevap, Seminer |
Sınav, Kısa Sınav, Sözlü Değerlendirme, Performans Ödevi |
7 |
4 |
Presents and publishes scientific research results at scientific meetings. |
|
|
|
5 |
Gains the ability to write research summary and report.
|
|
|
|
5 |
Araştırma özeti ve raporu yazma becerisi kazanır. |
Anlatım, Soru-cevap, Seminer |
Sınav, Kısa Sınav, Sözlü Değerlendirme, Performans Ödevi |
7 |
6 |
Bilimsel araştırma tekniklerini anlar. |
Anlatım, Soru-cevap, Seminer |
Sınav, Kısa Sınav, Sözlü Değerlendirme, Performans Ödevi |
6 |
6 |
Understands scientific research techniques. |
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Klinik Çalışma yöntemlerine Giriş, Klinik Araştırmalarda Temel Etik İlkeler, Etik Dışı Davranışlar, Klinik Araştırma Yöntemleri, Klinik Çalışmalarda Planlanma, Araştırma Problemleri, Hipotezler, Bilimsel Bilgiye Erişim: literatür tarama, Bilimsel Veri Toplama ve Ölçme Yöntemleri, Veri Analiz Yöntemleri ve Sunumu - Geçerlilik Ve Güvenirlik Kavramları, Araştırma Raporu Hazırlama/Raporlama , Nitel ve Nicel araştırmalar, Proje hazırlama |
Kaynaklar |
1-Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Araştırma etiği (Prf Dr Dursun Kırbaş)
2-Bilimsel Araştırma Yöntemleri (Cevdet Emin Ekinci)
3-Bilimsel Araştırma Yöntemleri (Şener Büyüköztürk, Ebru Kılıç Çakmak)
4-Bilimsel Araştırma Yöntemleri (Prof Dr Durmuş İkiz) |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Bilimsel Araştırma Yöntemlerine Giriş |
|
1 . Hafta |
Introduction to Scientific Research Methods |
|
2 . Hafta |
Basic Ethical Principles in Scientific Research |
|
2 . Hafta |
Bilimsel Araştırmada Temel Etik İlkeler |
|
3 . Hafta |
Hipotez, evren örneklem ve bilimsel paradigma kavramları |
|
3 . Hafta |
Concepts of hypothesis, universe sample and scientific paradigm |
|
4 . Hafta |
Data collection and measurement methods |
|
4 . Hafta |
Veri toplama ve Ölçme yöntemleri |
|
5 . Hafta |
Geçerlilik güvenilirlik kavramları |
|
5 . Hafta |
Validity and reliability concepts |
|
6 . Hafta |
Quantitative studies
|
|
6 . Hafta |
Nicel araştırmalar |
|
7 . Hafta |
Nitel araştırmalar |
|
7 . Hafta |
Qualitative research |
|
8 . Hafta |
Midterm
|
|
8 . Hafta |
Ara sınav |
|
9 . Hafta |
Klinik araştırma basamakları |
|
9 . Hafta |
Clinical research steps |
|
10 . Hafta |
Literature search |
|
10 . Hafta |
Literatür tarama |
|
11 . Hafta |
Araştırma projesi hazırlama |
|
11 . Hafta |
Preparing a research project |
|
12 . Hafta |
Thesis writing steps |
|
12 . Hafta |
Tez yazım basamakları |
|
13 . Hafta |
Bilimsel Araştırma türleri ve Bilimsel Araştırma türlerinden örnekler ve Örnek bir araştırmanın irdelenmesi |
|
13 . Hafta |
Types of Scientific Research and Examples of Types of Scientific Research and Examination of an Exemplary Research |
|
14 . Hafta |
Basic statistical applications in data evaluation |
|
14 . Hafta |
Veri değerlendirmede temel istatistik uygulamaları |
|
15 . Hafta |
Yayın sürecinde etik dışı davranışlar ve etik ihlalleri |
|
15 . Hafta |
Unethical behaviors and ethical violations in the publication process |
|
16 . Hafta |
Final sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Kısa Sınav |
1 |
10 |
Vize Sınav |
1 |
30 |
Sözlü Değerlendirme |
1 |
10 |
Performans Ödevi |
1 |
20 |
final sınavı |
1 |
30 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3 |
50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
50 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders süresi |
14 |
7 |
98 |
Performans Ödevi hazırlık |
1 |
20 |
20 |
Kısa sınav için çalışma |
1 |
10 |
10 |
Sözlü sınav için hazırlık |
1 |
10 |
10 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Final sınavı |
1 |
1 |
1 |
Kısa sınav |
1 |
1 |
1 |
Sözlü Sınav |
1 |
2 |
2 |
Performans Ödevi |
1 |
1 |
1 |
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
Ara sınav için hazırlık |
1 |
42 |
42 |
Final için hazırlık |
1 |
42 |
42 |
|
0 |
2 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
256 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Physiotherapy and Rehabilitation related configurations can carry sufficient information; gain the ability to apply theoretical and applied knowledge in these areas to solve clinical questions. |
X |
|
|
|
|
2 |
Follows the scientific developments in basic measurement, evaluation and treatment techniques specific to the field of physiotherapy and rehabilitation, uses the knowledge gained in her professional and academic studies. |
X |
|
|
|
|
3 |
Gains the ability to choose up-to-date treatment modalities related to physiotherapy and rehabilitation practices and to use rehabilitation technology. |
X |
|
|
|
|
4 |
Gains the ability to search literature and access all online databases in the field of physiotherapy and rehabilitation |
X |
|
|
|
|
5 |
Monitoring the treatment process and evaluating the effectiveness of treatment in patients undergoing physiotherapy and rehabilitation. |
X |
|
|
|
|
6 |
Gain the ability to design research, analyze data and interpret results in the fields of physical therapy and rehabilitation. |
|
X |
|
|
|
7 |
Presents and publishes scientific research results at scientific meetings. |
|
X |
|
|
|
8 |
It carries out physiotherapy and rehabilitation evaluations and practices professionally and independently, taking into account legal rights, professional ethics and deontological principles. |
X |
|
|
|
|
9 |
It provides communication and cooperation with individuals receiving health services and multidisciplinary and interdisciplinary team members providing health services. |
X |
|
|
|
|
10 |
Adopts the principle of lifelong learning related to the field at clinical and academic level, |
X |
|
|
|
|
11 |
Contributes to public health and health policies, raises awareness of individuals, families and society about education, preventive and rehabilitative approaches |
X |
|
|
|
|
|