Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
NORMAL MOTOR GELİŞİM VE RİSKLİ BEBEKLERDE NÖROMOTOR DEĞERLENDİRME FTRY511 0 3 0 5,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Yüksek Lisans - Tezli
Dersin sorumlusu(ları) Dr. Öğr. Üyesi EMİNE DÜNDAR AHİ
Dersin Amacı İlk yarıda normal motor gelişim, ikinci yarıda riskli bebeklerde nöromotor değerlendirme ayrıntılı olarak ele alınacaktır
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Gains knowledge about neurological problems that may occur in risky babies.
1 Riskli bebeklerde meydana gelebilecek nörolojik problemler hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-cevap, Seminer Sınav, Kısa Sınav, Sözlü Değerlendirme, Performans Ödevi 1
2 Riskli bebeklerin nöromotor değerlendirmesinde kullanılan motor performans testleri hakkında fikir sahibi olur, bu testleri uygular. Anlatım, Soru-cevap, Seminer Sınav, Kısa Sınav, Sözlü Değerlendirme, Performans Ödevi 2
2 Gains an idea about motor performance tests used in neuromotor evaluation of risky babies and applies these tests.
3 Plans the early physiotherapy program in line with neuromotor evaluations.
3 Nöromotor değerlendirmeler doğrultusunda erken fizyoterapi programını planlar. Anlatım, Soru-cevap, Seminer Sınav, Kısa Sınav, Sözlü Değerlendirme, Performans Ödevi 3, 5
4 Riskli bebekler de meydana gelebilecek problemlerde rehabilitasyon uygulamaları hakkında ileri bilgi sahibi olur ve rehabilitasyon ekibi ile iş birliği içinde bu süreci yönetir Anlatım, Soru-cevap, Seminer Sınav, Kısa Sınav, Sözlü Değerlendirme, Performans Ödevi 1, 2, 5, 9
4 In case of problems that may occur in risky babies, they have advanced knowledge about rehabilitation practices and manage this process in cooperation with the rehabilitation team.
5 Scans, plans and presents literature on neurological problems and rehabilitation methods that may occur in babies at risk
5 Riskli bebeklerde meydana gelebilecek nörolojik problemler ve rehabilitasyon yöntemleri hakkında literatür tarar, araştırma planlar ve sunabilir Anlatım, Soru-cevap, Seminer Sınav, Kısa Sınav, Sözlü Değerlendirme, Performans Ödevi 4, 6, 7
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Normal motor gelişim, riskli bebeklerde nörolojik muayene, reflekslerin değerlendirilmesi, yürümenin değerlendirilmesi
Kaynaklar
Doç. Dr. Nilay Çömük Balcı Dr. Öğr. Üyesi Özgün Kaya Kara. Riskli Bebeklerde Değerlendirme Hipokrat Kitabevi
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Baby's Neurological Development Steps
1 . Hafta Bebeğin Nörolojik Gelişim Basamakları
2 . Hafta Bebeğin Nörolojik Gelişim Basamakları
2 . Hafta Baby's Neurological Development Steps
3 . Hafta Definition and Neurodevelopmental Prognosis of the Baby
3 . Hafta Bebeğin Tanımı ve Nörogelişimsel Prognozu
4 . Hafta Bebeğin Tanımı ve Nörogelişimsel Prognozu
4 . Hafta Definition and Neurodevelopmental Prognosis of the Baby
5 . Hafta Neuromotor Assessment Methods in Risky Infants
5 . Hafta Riskli Bebeklerde Nöromotor Değerlendirme Yöntemleri
6 . Hafta Riskli Bebeklerde Nöromotor Değerlendirme Yöntemleri
6 . Hafta Neuromotor Assessment Methods in Risky Infants
7 . Hafta Early Period Physiotherapy Approach
7 . Hafta Erken Dönem Fizyoterapi Yaklaşımı
8 . Hafta Ara Sınav
8 . Hafta Midterm
9 . Hafta Early Period Physiotherapy Approach
9 . Hafta Erken Dönem Fizyoterapi Yaklaşımı
10 . Hafta Riskli Bebeklerde Rehabilitasyon
10 . Hafta Rehabilitation in Risky Babies
11 . Hafta Rehabilitation neurological problems in babies at risk
11 . Hafta Riskli Bebeklerde Rehabilitasyon nörolojik problemler
12 . Hafta Riskli Bebeklerde Rehabilitasyon nörolojik problemler
12 . Hafta Rehabilitation neurological problems in babies at risk
13 . Hafta Orthopedic problems in babies at risk
13 . Hafta Riskli Bebeklerde ortopedik problemler
14 . Hafta Riskli Bebeklerde ortopedik problemler
14 . Hafta Orthopedic problems in babies at risk
15 . Hafta Current literature review and general review
15 . Hafta Güncel literatür incelemesi ve genel tekrar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
ArA Sınav 1 30
Kısa Sınav 1 10
Sözlü Değerlendirme 1 10
Performans Ödevi 1 20
Final sınavı 1 30
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 3 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 2 50
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme 14 3 42
Final sınavı 1 1 1
Ara Sınav 1 1 1
Sözlü değerlendirme 1 1 1
Performans Ödevi 1 1 1
Kısa sınav 1 1 1
Final için hazırlık 1 21 21
Ara sınav için hazırlık 1 20 20
Sözlü sınav için hazırlık 1 5 5
Kısa sınav için çalışma 1 5 5
Performans Ödevi hazırlık 1 10 10
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 136
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Physiotherapy and Rehabilitation related configurations can carry sufficient information; gain the ability to apply theoretical and applied knowledge in these areas to solve clinical questions. X
2 Follows the scientific developments in basic measurement, evaluation and treatment techniques specific to the field of physiotherapy and rehabilitation, uses the knowledge gained in her professional and academic studies. X
3 Gains the ability to choose up-to-date treatment modalities related to physiotherapy and rehabilitation practices and to use rehabilitation technology. X
4 Gains the ability to search literature and access all online databases in the field of physiotherapy and rehabilitation X
5 Monitoring the treatment process and evaluating the effectiveness of treatment in patients undergoing physiotherapy and rehabilitation. X
6 Gain the ability to design research, analyze data and interpret results in the fields of physical therapy and rehabilitation. X
7 Presents and publishes scientific research results at scientific meetings. X
8 It carries out physiotherapy and rehabilitation evaluations and practices professionally and independently, taking into account legal rights, professional ethics and deontological principles. X
9 It provides communication and cooperation with individuals receiving health services and multidisciplinary and interdisciplinary team members providing health services. X
10 Adopts the principle of lifelong learning related to the field at clinical and academic level, X
11 Contributes to public health and health policies, raises awareness of individuals, families and society about education, preventive and rehabilitative approaches X