Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
EL REHABİLİTASYONU FTRY524 0 2 2 6,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Yüksek Lisans - Tezli
Dersin sorumlusu(ları)
Dersin Amacı Sık görülen el ve üst ekstremite problemlerini, değerlendirme yöntemlerini ve rehabilitasyon yaklaşımlarını açıklamak amaçlanmaktadır.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Comprehending the biomechanics and anatomy of the hand
1 Elin biyomekaniği ve anatomisi konularını kavrama Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma, Seminer Sınav, Kısa Sınav, Sözlü Değerlendirme, Performans Ödevi 1
2 El rehabilitasyonunda ileri değerlendirme yapabilme Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma, Seminer Sınav, Kısa Sınav, Sözlü Değerlendirme, Performans Ödevi 1, 2
2 Ability to make advanced evaluation in hand rehabilitation
3 Knows and obeys the principles of rehabilitation in common problems in hand rehabilitation.
3 El rehabilitasyonunda sık görülen problemlerde rehabilitasyon ilkelerini bilir ve uyular Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma, Seminer Sınav, Kısa Sınav, Sözlü Değerlendirme, Performans Ödevi 1, 3
4 El rehabilitasyonu konusunda literaür tarar, proje yapabilir. Bilimsel toplantılarda sunum yapabilir. Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma, Seminer Sınav, Kısa Sınav, Sözlü Değerlendirme, Performans Ödevi 1, 4, 6, 7
4 Scans the literature on hand rehabilitation and can make a project. Can make presentations at scientific meetings.
5 Manages follow-up processes in patients who need hand rehabilitation.
5 El rehabilitasyonu gereksinimi olan hastalarda takip süreçlerini yönetebilir. Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma, Seminer Sınav, Kısa Sınav, Sözlü Değerlendirme, Performans Ödevi 5
6 Ortopedik,Nörolojik ve Romatizmal hastalıklara bağlı el problemlerini tanımlayabilir, değerlendirme yapabilir, rehabilitasyon süreçlerini planlayabilir Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma, Seminer Sınav, Kısa Sınav, Sözlü Değerlendirme, Performans Ödevi 1, 2, 3
6 Can define hand problems related to orthopedic, neurological and rheumatic diseases, make evaluations, plan rehabilitation processes
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Elin anatomisi ve biyomekaniği, el rehabilitasyonunda değerlendirme, el rehabilitasyonunda genel prensipler, el ve üst ekstremitede kas, tendon, sinir yaralanmaları sonrası rehabilitasyon ve elde sık görülen kırıklar sonrası rehabilitasyon konularını içermektedir.
Kaynaklar
Güdemez E., Çerezci Ö. El Rehabilitasyonu. Amerikan Hastanesi, İstanbul, 2013.
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
0 . Hafta
1 . Hafta Elin Fonksiyonel Anatomisi
1 . Hafta Functional Anatomy of the Hand
2 . Hafta Evaluation Methods in Hand Problems
2 . Hafta El Problemlerinde Değerlendirme Yöntemleri
3 . Hafta Elin Yumuşak Doku Problemleri ve Rehabilitasyon Yaklaşımları
3 . Hafta Soft Tissue Problems of the Hand and Rehabilitation Approaches
4 . Hafta Flexor Tendon Injuries
4 . Hafta Fleksör Tendon Yaralanmaları
5 . Hafta Ekstansör Tendon Yaralanmaları
5 . Hafta Extensor Tendon Injuries
6 . Hafta Hand Fractures and Joint Injuries
6 . Hafta Elde Kırıklar ve Eklem Yaralanmaları
7 . Hafta Elde Kırıklar ve Eklem Yaralanmaları
7 . Hafta Hand Fractures and Joint Injuries
8 . Hafta Midterm
8 . Hafta Ara Sınav
9 . Hafta El Bileği Problemleri
9 . Hafta Wrist Problems
10 . Hafta Wrist Problems
10 . Hafta El Bileği Problemleri
11 . Hafta Üst Ekstremite Tuzak Nöropatileri
11 . Hafta Upper Extremity Trap Neuropathies
12 . Hafta Rehabilitation Principles in Peripheral Nerve Injuries
12 . Hafta Periferik Sinir Yaralanmalarında Rehabilitasyon Prensipleri
13 . Hafta Kompleks Travmatik Problemlerde Rehabilitasyon
13 . Hafta Rehabilitation in Complex Traumatic Problems
14 . Hafta Rehabilitation Approaches in Congenital Anomalies
14 . Hafta Konjenital Anomalilerde Rehabilitasyon Yaklaşımları
15 . Hafta Vakalar eşliğinde tartışma
15 . Hafta Discussion with cases
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Sınav 1 30
Kısa Sınav 1 10
Sözlü Değerlendirme 1 10
Performans Ödevi 1 20
Final sınavı 1 30
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 3 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 2 50
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders süresi Teorik 14 4 56
Ders süresi Uygulama 14 2 28
Ders dışı çalışma 14 2 28
Final sınav 1 1 1
Ara Sınav 1 1 1
Kısa sınav 1 1 1
Sözlü değerlendirme 1 1 1
Performans Ödevi 1 1 1
Final Sınavı için hazırlık 1 23 13
Ara sınav için hazırlık 1 20 20
Kısa sınav için çalışma 1 10 10
Sözlü sınav için hazırlık 1 10 10
Performans Ödevi hazırlık 1 10 10
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 180
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Physiotherapy and Rehabilitation related configurations can carry sufficient information; gain the ability to apply theoretical and applied knowledge in these areas to solve clinical questions. X
2 Follows the scientific developments in basic measurement, evaluation and treatment techniques specific to the field of physiotherapy and rehabilitation, uses the knowledge gained in her professional and academic studies. X
3 Gains the ability to choose up-to-date treatment modalities related to physiotherapy and rehabilitation practices and to use rehabilitation technology. X
4 Gains the ability to search literature and access all online databases in the field of physiotherapy and rehabilitation X
5 Monitoring the treatment process and evaluating the effectiveness of treatment in patients undergoing physiotherapy and rehabilitation. X
6 Gain the ability to design research, analyze data and interpret results in the fields of physical therapy and rehabilitation. X
7 Presents and publishes scientific research results at scientific meetings. X
8 It carries out physiotherapy and rehabilitation evaluations and practices professionally and independently, taking into account legal rights, professional ethics and deontological principles. X
9 It provides communication and cooperation with individuals receiving health services and multidisciplinary and interdisciplinary team members providing health services. X
10 Adopts the principle of lifelong learning related to the field at clinical and academic level, X
11 Contributes to public health and health policies, raises awareness of individuals, families and society about education, preventive and rehabilitative approaches X