DİŞ HEKİMLİĞİ

Sıra No Program Çıktısı
1 Diş hekimliği alanında güncel bilgileri içeren son teknoloji, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
1 Program Output 1
1 Program çıktısı 1
1 Diş hekimliği alanında edindiği bilgileri ağız, çene, diş ve tüm oral dokuların hastalıkları, önleyici tedavileri ve ilaçlı tedavileri konusunda uygulamalı olarak kullanabilir.
1 Program çıktısı 1
1 He/she knows the normal structure and functions of the human body, specifically the structures in the oral region and teeth, at the cellular, tissue, organ, and system levels, as well as their interactions with each other.
2 He/she applies the necessary knowledge, skills, and behaviors required for proper patient management of diseases affecting the mouth, jaw, teeth, and all oral tissues, based on the principles of modern dentistry.
2 Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak tedavi sürecine ilişkin verileri yorumlayabilir ve değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
2 He/she can use the knowledge gained in the field of dentistry practically on diseases, preventive treatments and medicated treatments of mouth, jaw, teeth and all oral tissues.
2 Diş hekimliği alanında edindiği bilgileri ağız, çene, diş ve tüm oral dokuların hastalıkları, önleyici tedavileri ve ilaçlı tedavileri konusunda uygulamalı olarak kullanabilir.
3 Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak tedavi sürecine ilişkin verileri yorumlayabilir ve değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
3 Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of dentistry, they can interpret and evaluate the data related to the treatment process, identify and analyze problems, and develop solutions based on research and evidence.
3 Diş Hekimliği ile ilgili nitel veyahut nicel bir araştırmayı bağımsız olarak yürütebilir.
3 He/she recognizes and effectively uses technical equipment, diagnostic, and treatment-specific devices and materials in the field of dentistry.
4 He/she takes responsibility both individually and as part of a team in solving complex and unpredictable problems encountered in the diagnosis and treatment of dental conditions
4 Diş Hekimliği ile ilgili tanı, teşhis ve tedavi uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir.
4 Can independently conduct a qualitative or quantitative research on Dentistry.
4 Diş Hekimliği ile ilgili nitel veyahut nicel bir araştırmayı bağımsız olarak yürütebilir.
5 Diş Hekimliği ile ilgili tanı, teşhis ve tedavi uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir.
5 Can take responsibility individually and as a team member to solve complex and unpredictable problems encountered in diagnosis, diagnosis and treatment practices related to dentistry.
5 Diş hekimi olarak birlikte sorumluluğu altında çalışan teknikerlerin gelişimlerine ve yetiştirilmelerine yönelik katkıda bulunabilir.
5 He/she applies knowledge gained in the field of dentistry related to the preventative treatment and medication use for diseases affecting the mouth, jaw, teeth, and all oral tissues.
6 He/she produces projects within the field of dentistry, contributes as a research team member, and evaluates obtained results at a scientific level.
6 Diş hekimliği alanında edindiği teorik bilgi ve uygulamalı becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
6 As a dentist, it can contribute to the development and training of technicians working under its responsibility.
6 Diş hekimi olarak birlikte sorumluluğu altında çalışan teknikerlerin gelişimlerine ve yetiştirilmelerine yönelik katkıda bulunabilir.
7 Diş hekimliği alanında edindiği teorik bilgi ve uygulamalı becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
7 Evaluate the theoretical knowledge and applied skills acquired in the field of dentistry with a critical approach.
7 Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve alanı ile ilgili eğitimlere katılır, yaşamboyu öğrenme yaklaşımını benimser.
7 He/she identifies learning needs, participates in relevant training in the field, critically evaluates theoretical knowledge and practical skills acquired in dentistry, and adopts a lifelong learning approach.
8 He/she acts in accordance with ethical principles in relations with pediatric and adult patients during evaluation, diagnosis, and treatment.
8 Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir.
8 Can identify learning needs and participate in trainings related to the field, adopts a lifelong learning approach.
8 Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve alanı ile ilgili eğitimlere katılır, yaşamboyu öğrenme yaklaşımını benimser.
9 Diş hekimliği alanında ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir.
9 Can inform relevant persons and institutions on issues related to the field of dentistry; can convey his thoughts and suggestions for solutions to problems verbally and in writing.
9 Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verileri gereken yerlerde paylaşabilir
9 He/she contributes to national and international studies to advance dental practices, shares and presents personal observations, experiences, and research findings.
10 He/she ınforms relevant individuals and institutions about topics related to the field of dentistry; conveys thoughts and solutions to problems both in written and verbal form.
10 İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilir, kongrelere katılabilir.
10 Can share quantitative and qualitative data where necessary
10 Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verileri gereken yerlerde paylaşabilir
11 İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilir, kongrelere katılabilir.
11 By using English at least at the European Language Portfolio B1 General Level, they can follow the information in their field, communicate with their colleagues and attend congresses.
11 Çocuk ve yetişkin hastalar ile ilişkilerinde, değerlendirme, tanı,tedavi ve uygulamalarda etik değerlere uygun hareket eder.
11 Uses English at a minimum of B1 level according to the European Language Portfolio, follows field-related information, communicates with colleagues, and participates in congresses.
12 He/she possesses the ability to effectively use information technologies in their profession.
12 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
12 Acts in accordance with ethical values ​​in evaluation, diagnosis, treatment and practices in relations with pediatric and adult patients.
12 Çocuk ve yetişkin hastalar ile ilişkilerinde, değerlendirme, tanı,tedavi ve uygulamalarda etik değerlere uygun hareket eder.
13 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
13 She has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
13 Along with vocational training, they receive education that contributes to their personal development, continuously improve their social and cultural development, and have sufficient awareness of occupational health and safety issues.