0 |
. |
1 |
Have the skills to fulfill the professional requirements of the profession in the field of child development and education.
|
1 |
Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilecek beceriye sahip olur.
|
1 |
Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine
getirebilecek beceriye sahip olur. koklolp |
1 |
Have the skills to fulfill the professional requirements of the profession in the field of child development and education.
|
1 |
Have the skills to fulfill the professional requirements of the profession in the field of child development and education.
|
2 |
Applies appropriate teaching strategies, methods, activities and techniques, taking into account the developmental characteristics and individual differences of children.
|
2 |
Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular.
|
2 |
Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen gösterir. |
2 |
Applies appropriate teaching strategies, methods, activities and techniques, taking into account the developmental characteristics and individual differences of children.
|
2 |
Applies appropriate teaching strategies, methods, activities and techniques, taking into account the developmental characteristics and individual differences of children.
|
3 |
Recognizes the relationship between society, family and child and has the ability to communicate effectively with the child.
|
3 |
Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanır ve Çocukla etkili iletişim kurma becerisine
sahip olur
|
3 |
Recognizes the relationship between society, family and child and has the ability to communicate effectively with the child.
|
3 |
Recognizes the relationship between society, family and child and has the ability to communicate effectively with the child.
|
3 |
Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanır ve Çocukla etkili iletişim kurma becerisine sahip olur |
4 |
Have the ability to plan and implement drama, play, music and animation activities.
|
4 |
Have the ability to plan and implement drama, play, music and animation activities.
|
4 |
Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilecek ve
uygulayabilecek beceriye sahip olur |
4 |
Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilecek ve uygulayabilecek beceriye sahip olur
|
4 |
Have the ability to plan and implement drama, play, music and animation activities.
|
5 |
Engelli çocuklara yönelik etkinlikler planlayabilecek ve uygulayabilecek
beceriye sahip olur |
5 |
Knowledge and ability to ensure the rights and protection of the child's rights
|
5 |
Knowledge and ability to ensure the rights and protection of the child's rights
|
5 |
Knowledge and ability to ensure the rights and protection of the child's rights
|
5 |
Çocuğun haklarını ve haklarının korunmasını sağlama bilgisi ve becerisi |
6 |
Prepares educational materials supporting the developmental areas (physical, cognitive, language, social-emotional, sensory development areas) of children in pre-school education institutions and special education institutions and organizes educational environments.
|
6 |
Prepares educational materials supporting the developmental areas (physical, cognitive, language, social-emotional, sensory development areas) of children in pre-school education institutions and special education institutions and organizes educational environments.
|
6 |
İnsan davranışına çok yönlü bakış açısı sunar. |
6 |
Prepares educational materials supporting the developmental areas (physical, cognitive, language, social-emotional, sensory development areas) of children in pre-school education institutions and special education institutions and organizes educational environments.
|
6 |
Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler.
|
7 |
Çocuk gelişimi alanında, tipik ve atipik çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir.
|
7 |
In the field of child development, she has the skills to produce different solutions to problem situations for typical and atypical children with an evidence-based approach. |
7 |
Yaratıcı düşünür, soyut analiz ve sentez ortaya koyar. |
7 |
In the field of child development, she has the skills to produce different solutions to problem situations for typical and atypical children with an evidence-based approach. |
7 |
In the field of child development, she has the skills to produce different solutions to problem situations for typical and atypical children with an evidence-based approach. |
8 |
Have the skills to apply science and technology education in children
|
8 |
Have the skills to apply science and technology education in children
|
8 |
Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini uygulayabilecek beceriye sahip olur |
8 |
Have the skills to apply science and technology education in children
|
8 |
Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini uygulayabilecek beceriye sahip olur
|
9 |
Okul Öncesi Eğitimi programında geçen günlük eğitim akışı içerisindeki planlayabilecek ve uygulayabilecek beceriye sahip olur
|
9 |
Have the skills to plan and implement in the daily education flow in the Pre-School Education program.
|
9 |
Okul Öncesi Eğitimi programında geçen günlük eğitim akışı içerisindeki
planlayabilecek ve uygulayabilecek beceriye sahip olur |
9 |
Have the skills to plan and implement in the daily education flow in the Pre-School Education program.
|
9 |
Have the skills to plan and implement in the daily education flow in the Pre-School Education program.
|
10 |
To have knowledge and skills about family education
|
10 |
To have knowledge and skills about family education
|
10 |
To have knowledge and skills about family education
|
10 |
Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak
|
11 |
Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak |
11 |
Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir.
|
11 |
Develops the ability to explore research methods, explore and produce alternative solutions.
|
11 |
Develops the ability to explore research methods, explore and produce alternative solutions.
|
11 |
Develops the ability to explore research methods, explore and produce alternative solutions.
|
12 |
It acts in accordance with social, scientific, cultural, legal and ethical values in its field.
|
12 |
It acts in accordance with social, scientific, cultural, legal and ethical values in its field.
|
12 |
Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceriye sahibi olur. |
12 |
Alanı ile ilgili olarak toplumsal, bilimsel, kültürel, hukuksal ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
12 |
It acts in accordance with social, scientific, cultural, legal and ethical values in its field.
|
13 |
Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini
yerine getirebilme becerisi (araştırma, mesleki ve kişisel yeterliliğini
geliştirme |
13 |
Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini
yerine getirebilme becerisi (araştırma, mesleki ve kişisel yeterliliğini
geliştirme |
14 |
Çocuklarda temel gelişim alanlarını ve öğrenme alanlarını bilme ve takip
etme becerisi |
14 |
Çocuklarda temel gelişim alanlarını ve öğrenme alanlarını bilme ve takip
etme becerisi |
15 |
Normal ve özel gereksinimli çocukların eğitiminde gelişim özelliklerine
göre araç-gereç hazırlama ve kullanma becerisi
|
15 |
Normal ve özel gereksinimli çocukların eğitiminde gelişim özelliklerine
göre araç-gereç hazırlama ve kullanma becerisi
|
16 |
Özel eğitim alanı ve kaynaştırma eğitimi ile ilgili temel kavramları ve
tanımları bilme ve uygulama yeterliliğine sahip olma becerisi |
16 |
Özel eğitim alanı ve kaynaştırma eğitimi ile ilgili temel kavramları ve
tanımları bilme ve uygulama yeterliliğine sahip olma becerisi |
17 |
Okul öncesi eğitim kurumlarında uygulama ve etkinlikleri
gerçekleştirme becerisi |
17 |
Okul öncesi eğitim kurumlarında uygulama ve etkinlikleri
gerçekleştirme becerisi |
18 |
Sanat, drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlamak ve
uygulama becerisi |
18 |
Sanat, drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlamak ve
uygulama becerisi |
19 |
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hakkında ruh sağlığı ve psikolojisi
konusunda bilgi ve beceri
|
19 |
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hakkında ruh sağlığı ve psikolojisi
konusunda bilgi ve beceri
|
20 |
Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip etme becerisi |
20 |
Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip etme becerisi |
21 |
Çocuğun haklarını ve haklarının korunmasını sağlama bilgisi ve becerisi |